Teknoloji

Renault’tan elektrikli otomobil atılımı

Elektrikli otomobil satışları geçen yıl yüzde 1 civarındaydı ve hükümet 2030 için yüzde 30’luk bir hedef belirleyerek uluslararası otomobil üreticilerini Hindistan’a yatırım yapmaya teşvik etti.

Hindistan, 2022 yılında büyük otomobil pazarları arasında en hızlı büyümeyi kaydetti. Renault’nun Hindistan’da da küresel pazar için bir elektrikli araç üretmeyi düşündüğü öğrenildi.

Renault tarafından yapılan çalışma, Fransız otomobil üreticisinin elektrifikasyon planlarında nasıl ilerlediğinin altını çiziyor ve ortağı Nissan Motor ile daha sonraki operasyonlarından çıkarmayı planladığı bir elektrikli otomobil ünitesine yatırım konusunda çözülmemiş müzakereleri uzatıyor.

”KİLİT PAZARLARDAN BİRİ”

Sektör kaynakları, Renault’nun Kwid modelinin Hindistan yapımı elektrikli versiyonunu piyasaya sürmeye çalıştığını söyledi.

Renault Hindistan, şirketin CEO’su Luca de Meo tarafından açıklanan stratejinin bir parçası olarak çalışma planları hakkında yorum yapmaktan kaçındı. “küresel olarak elektrifikasyona güçlü bir şekilde odaklanıldı”ve “Hindistan kümelenme için kilit pazarlardan biri”dedi ki.

S&P Global Mobility tarafından yapılan bir tahmine göre Hindistan, Japonya’nın yerini alarak binek otomobiller ve diğer hafif araçlar için dünyanın üçüncü büyük pazarı olmaya hazırlanıyor. Sektör genelindeki satışlar, 2022’de tahminen yüzde 23 artarak 4,4 milyon araca ulaştı.

Renault, Çin’de City K-ZE adıyla satılan ve Fransa’ya Dacia Spring adıyla ihraç edilen elektrikli Kwid’in bir versiyonunu üretiyor. Spring, 2022’de Fransa’da en çok satan ikinci elektrikli araç oldu.

haberyayladere.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu